Soba Salad

Today I am going to introduce you all one of my favorite lunch menu!

It is “Soba Salad” and those who do not know so much about soba,

it has a lot of nutrition value in it compared to other starches.

First of all, soba has a lot of protein in it, which is good for making skin, hair and muscle.

Second of all, soba has polyphenol which kills the bacteria in the body.

Also it contains essential amino acids which allows your body to break and absorb proteins and calcium.

It seems like a really good healthy food, right?

Now I am going to show you how to make this tastey soba salad!

■What you need

1 bundle of soba

1 tomato

1 avocado

1 cucumber 

2 spoons of olive oil

salt

garlic powder

basil

■How you make it

  1. Put soba into the boiled water for about 5minutes. (But usually it will tell you on the back of the label how much you should boil depends on the soba)
  2. Cut all the vegetables into the size that you like.
  3. Put olive oil, salt, garlic powder and basil to your vegetables.
  4. Put the vegetables of 3 on the soba that you made.

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Hope you enjoy it!

xxxx     FitNessEmikoNess

そばサラダ

お昼ご飯に最適!

ヘルシーなそばサラダのレシピです!!!

そばには他の主食に比べたんぱく質が多く、コレステロール値を下げる働きがあります。

また、ルチンをはじめとするポリフェノールもたくさん含まれているので

抗菌作用があり、老化や生活習慣病になりにくくします。

そしてそばには必須アミノ酸であるリシンが含まれています。

リシンは体内でのたんぱく質の組み立てに関わる重要な役目、

そして疲労回復に効果のあるブドウ糖の代謝や骨を丈夫にするカルシウムの吸収を促進する働きを持っています。

その為そばは風邪にかかりにくい体を作ったりもします。

今回はそんなそばを使った野菜たぷりのヘルシーランチを紹介します!

 

■必要な物

トマト       1個

きゅうり      1本

アボガド      1個

そば        1束

塩         少々

オリーブオイル   大さじ2杯

バジル       少々

ガーリックパウダー 少々

■作り方

  1. そばをゆでる。
  2. トマト、キュウリ、アボガドを一口サイズにカットする。
  3. 野菜と調味料をボウルで混ぜる。
  4. 3の野菜をゆであがったそばにかける。おいしいので是非試してみてください!

    Imagexxxxx     FitNessEmikoNess

Snacks and Height

よく子供は一度に多くのカロリーを体内に摂取することが出来ないので

成長の為にもおやつが必要だとよく言います。

実はこの子供の時のおやつがその後の身長の伸びに大きく関与しているのです。

もちろん身長の高い低いというのは遺伝等の理由もあります。

でも適切なおやつをとるだけで身長がより伸びるのであれば

試す価値はありますよね!!!

実は身長が伸びなくなる次期というのは成長ホルモンが一定の次期に達する時なのです。

特に女の子は生理が来ると身長がのびにくくなると言います。

この生理の来る時期というのは体内の脂肪量が一定の値になるときなのです。

だから生理が来ることを遅らせることが出来れば身長が伸びる次期は長くなるということです。

よくおやつの時にチョコレートやビスケット等といったお菓子を与える家庭があります。

これでは脂肪分が多く、栄養分が少ないのであまり良くないです。

おやつにはビタミンやたんぱく質、食物繊維の豊富な食べ物を選びましょう。

フルーツや卵焼き、さつまいも等簡単なものでも構いません。

子供に出来るだけ栄養分の高いものを食べさせて背を伸ばせてあげましょう!

People say that children cannot store many calories in their bodies,

so they need to have snacks.

Apparently this “snack” has a lot to do with how tall they are going to be in the future.

Obviously height has a lot to do with the genetics, but if you can make your children taller by controlling their snacks, why not trying it out?

There is the time for all of us when our height stops growing.

This time has a lot to do with the hormone balance in our body.

Especially for girls it is when we start having period.

Period happens when there is certain percentage of fat in our body.

Some parents give chocolates and cakes as snacks to their children.

This is bad because hey contain too much calorie and too less nutrition.

If you are to give your children snacks choose something that is high in vitamin, protein or fibber for an example fruits, eggs or sweet potatoes.

Let them have something that has high nutrition.

xxxx     FitNessEmikoNess

Upload at least once a week!

今までちょっとコンスタントにブログをアップ出来ませんでした。

将来のフィットネスに関する仕事をする為にもコンスタントにフィットネスの知識をシェアすることは

自分にとって必要だと思います。

これから一週間に一回は必ずアップロードをしますので、よろしくお願いします!!!

I have not been able to update my blog on a regular basis.

For my future dream which is to work for something that has to do with fitness it is very important for me to share

my fitness knowledge with you guys.

I am going to upload new blog at least once every week, so please make sure to check it!!!

 

xxxx     FitNessEmikoNess